Vaikuttajamarkkinoinnissa on voimaa – ketä sinä fanitat?

Muistatko mistä avokadovillitys lähti? Eräs vaikuttaja kehitteli sen miehensä kanssa, siitä tuli somehitti ja yhtäkkiä Prismoista loppuivat avokadot. Näin parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi toimii.

Oletko joskus ollut jonkun urheilijan, bändin, näyttelijän tai parhaan kaverisi suurin fani? Olet ehkä käyttänyt samanlaista huivia kuin Dingo, unelmoinut Robinin tyyliin eriparikengistä, halunnut yhtä makean letin kuin Neymarilla tai tehnyt avokadopastaa, koska se yks kuuluisa bloggaajakin teki?

Niinpä. Niin minäkin.

Ostin juuri uuden aivan ihanan (ja vähän liian kalliin) sohvan erään bloggaajan ja podcastaajan vaikuttamana. Tämä cool ja rohkea lady kirjoittaa ja puhuu oivaltavasti siitä, miten hän on löytänyt paikkansa työelämässä omia intohimojaan seuraten. Miten hän pystyykään tekemään kaiken tämän vielä niin mahtavalla tyylillä ja asenteella! Niin, ja näyttihän se sohva ihan vitsin hyvältä heidän 200 m2 keskustakodissa, ehkä meidänkin koti muuttuisi sen kaltaiseksi sohvan myötä?

⭐️ LUE MYÖS: Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2019 — mikrovaikuttajien ja brändilähettiläiden vuosi

Yritys vaikuttaa yleisöön vaikuttajan kautta

Juuri tästä vaikuttajamarkkinoinnissa on kyse. Yritys vaikuttaa yleisöön vaikuttajan kautta, ympäristössä jota lukija jo valmiiksi elää ja hengittää. Brändi tuodaan lähemmäksi kuluttajaa ja kun markkinointiviestintä on aitoa ja inhimillistä, se luo brändille uskottavuutta.

Yhtä tärkeää on tietenkin se, että vaikuttajan ja brändin arvot kohtaavat - tällöin usein myös kohderyhmä on oikeanlaista.

Vaikuttajissa on voimaa. Kannattaa käydä ihailemassa miten ammattimaisella otteella ja intohimolla esim. herkullinen leivontablogi Suklaapossu on rakennettu. Seuraajia kuuluisalla bloggaajalla on kuukausitasolla jopa 57 000 – siis lähes yhtä paljon kuin on asukkaita Rovaniemellä! Se on melkoinen joukko leivonnasta ja kokkauksesta kiinnostuneita kuluttajia.

Lataa tästä ensikertalaisen muistilista vaikuttajamarkkinointiin!

Otavamedian blogimaailma laajenee

Innosta haljeten paljastan teille myös salaisuuden: meidän blogimaailma laajenee entistä upeammaksi, kun sisustuspuolen vaikuttajat saadaan koottua kasaan kesään mennessä.

En malta odottaa mitä kaikkea upeaa he saavatkaan aikaan. Käy ihmeessä tutustumassa myös muihin Otavamedian vaikuttajiin, sillä niin lifestyle-, perhe- ja ruokabloggaajista löytyy mahtavia mielipidevaikuttajia ja sisällön ammattilaisia, joita kannattaa haastaa ja hyödyntää erilaisten yhteistyömuotojen kautta. 

⭐️ LUE MYÖS: Vaikuttajamarkkinointi – mitä se on,
ja miksi se on niin tehokasta?

Vaikuttajamarkkinointi on tehokas tapa vaikuttaa 

Vaikuttajamarkkinointi on tehokas tapa vaikuttaa keskeisten kohderyhmien asenteisiin ja ostokäyttäytymiseen. Vaikuttajat ovat aikamme mielipidevaikuttajia, joiden suosituksilla todellakin on väliä.

Kun vaikuttaja jakaa laadukkaita ja kiinnostavia sisältöjä omalle yleisölleen sosiaalisen median kautta, saatetaan saada aikaan jopa ilmiöitä. Muistatko mistä avokadovillitys lähti? Eräs vaikuttaja kehitteli sen miehensä kanssa, siitä tuli somehitti ja yhtäkkiä Prismoista loppui avokadot.

Näin parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi toimii. 🥑


Jos vaikuttajamarkkinointi kiinnostaa ja haluat olla mukana luomassa seuraavaa avocadopastaa, voit ladata alla olevaa kuvaa klikkaamalla ilmaiseksi käyttöösi ensikertalaisen muistilistan.

vaikuttajamarkkinointi muistilista

PS. Suklaata rakastaville myös vinkki Suklaapossun mutakakkuun, joka loppuu meillä aina kesken.