Mitä on 2020-luvun vaikuttajamarkkinointi? Ennakkotilaa trendiraportti!

Kysyimme Suomen nimekkäimmiltä vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijoilta, mitä vaikuttajamarkkinoinnin tekeminen tarkoittaa tulevalla vuosikymmenellä. Tulokset ovat pian täällä! Ennakkotilaa raportti sähköpostiisi, niin pääset tutustumaan 2020-luvun vaikuttajamarkkinointiin ensimmäisten joukossa.

Vaikuttajamarkkinointi on jo hyvän tovin ollut varsinainen markkinoinnin alan kuuma peruna. Eikä mikään ihme. Vaikuttajamarkkinointi valtaa alaa, ja uusia, kiinnostavia vaikuttajia pompsahtelee pinnalle jatkuvasti.

Tänä vuonna vaikuttajamarkkinoinnissa on puhuttu muun muassa mikrovaikuttamisesta (= vaikuttaja, jolla on alle 10 000 seuraajaa, edustaa usein niche-aihetta kuten matkailua, kirjallisuutta tai musiikkia), brändilähettiläistä (= tiettyyn brändiin pidemmäksi aikaa sitoutunut vaikuttaja, joka usein tuottaa sisältöä brändin ympäriltä useampaan kanavaan) ja vaikuttajan ja hänen seuraajiensa välisestä luottamussuhteesta.

Ovatko samat puheenaiheet pinnalla tulevaisuudessakin? Missä kanavissa vaikuttajamarkkinointia tullaan jatkossa tekemään? Kuka ylipäätään on vaikuttaja 2020-luvulla (johon ei muuten enää ole kuin muutama hassu kuukausi!), ja minkälaisia sisältöjä hän tahtoo yritysyhteistyön merkeissä tehdä? 

Ennakkotilaa pian ilmestyvä Vaikuttajamarkkinoinnin trendiraporttimme, niin tiedät ensimmäisten joukossa!

Vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportissa ääneen pääsevät niin vaikuttajat kuin yrityksetkin

Vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportissa kurkkaamme kristallipalloon ja ennustamme, miltä vaikuttajamarkkinointi tulee näyttämään pian alkavalla uudella vuosikymmenellä. 

Pyysimme mukaan ennustamaan joukon Suomen nimekkäimpiä vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijoita, ja näkemyksensä 2020-luvun vaikuttajamarkkinoinnista ovatkin antaneet jo mm:

Julkaisemme trendiraportin vielä tänä syksynä, joten ehdit vallan mainiosti hyödyntämään sitä tulevan vuoden markkinoinnin suunnittelussa. Jättämällä yhteystietosi alle olet tuoreen trendikatsauksen ensimmäisten lukijoiden joukossa!

Ennakkotilaa vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportti tästä!

Picture of Heini Korpela

Heini Korpela

Kirjoittaja vastaa vaikuttajayhteistöistä Otavamedian Natiiviratkaisut-tiimissä ja vapaa-ajallaan kirjoittaa omaa lifestyleblogia

heini.korpela@otava.fi

Author Content

Trendit Vaikuttajamarkkinointi