Mobiilimainostajan kesäkirja 2019 on ilmestynyt! Ota vinkit talteen ja sesonki haltuun. 😎🌴☀️

Kesäisin on aikaa omille intohimoille – yksi mielii golfviheriöille, toinen puutarhaa hoitamaan. Silloin myös kukkaro avautuu, ja omat kiinnostuksen kohteet ohjaavat kulutusta. Kesälomat ovat edessä, lomarahat tilillä, kesää varten on säästetty. Mainostaja: oletko ajatellut, että voisit päästä tästä potista osaksi ja tavoittaa kohderyhmäsi entistä tehokkaammin?

Kesä – tuo vapauden ja valon sesonki, jolloin on vihdoin aikaa omille kiinnostuksen kohteille – on taas pian täällä. Suven saapuessa heräävät tunnetusti paitsi Suomen luonnon ihmeet, niin myös ostohalukkaat kuluttajat.

Tästä faktasta huolimatta heinäkuu on mainosalalla hiljainen, eivätkä kuluttajakäyttäytyminen ja mainostajien mediaeurot edelleenkään kohtaa. Suomalaisten suunniteltu lomabudjetti kesälle 2018 oli keskimäärin 1 300 euroa kotitaloutta kohti, ja nurinkurisesti mainosbudjetit ja -kampanjat loppuvat yleensä nimenomaan lomien vuoksi.

Mobiilimainonta on ketterä ja tarkka tapa tavoittaa haluttu kohderyhmä – kesälläkin

Mainoskampanjat eivät pyöri, koska ihmiset eivät ole töissä. Juuri lomien ansiosta mainostajilla olisi kuitenkin kesällä paljon otettavaa.

Tietoa haetaan kesäisin massiiviset määrät mobiilisti, ja se näkyy myös mediatalojen kävijädatassa. Tiettyinä viikkoina, tietyillä sivustoilla jopa yli 80 prosenttia käyttäjistä surffaa mobiilissa.

mobiilimainonta kesalla

Esimerkiksi julkaisijoiden kesäpaketit ovat kustannustehokas keino tarttua tähän tilaisuuteen. Mainostajankin näkökulmasta parasta mobiilissa on sen ketteryys ja osumatarkkuus: kohderyhmät pystytään ottamaan haltuun nopeasti, kun kampanjat saadaan pystyyn jopa viikossa parissa.

Perinteisesti on ajateltu, että Suomi menee kiinni heinäkuussa, joten mainospanostukset kannattaa sijoittaa muille ajankohdille. Fakta kuitenkin on, että mobiilissa kuluttajat ovat kesällä aktiivisempia kuin koskaan, ja siinä mainostajilla olisi tuhannen taalan paikka käytettävänään!

Mobiilimainostajan kesäkirja kokoaa mobiilimainonnan perusoppimäärän yksiin kansiin

Jotta mainostaminen mobiilissa sujuisi mahdollisimman jouhevasti kesäkuukausinakin, kirjoitimme avuksesi uuden Mobiilimainostajan kesäkirjan, josta löydät yksistä kansista:

  • Ohjeet hyvän mobiilimainoksen anatomiaan
  • Mobiilimainonnan keskeisimmät tavoitteet ja mittarit
  • Mobiilimainonnan keskeisimmän sanaston
  • Ohjeita mobiilimainonnan kohdentamiseen
  • Mielenkiintoista dataa mobiilimainonnan trendeistä

Joten mainostaja: älä lomaile onnesi ohi, vaan lataa tekemisen tueksi tuore mobiilimainostajan kesäkirjamme! 🌴

Lataa Mobiilimainostajan kesäkirja 2019

Picture of Jukka Pulkkinen

Jukka Pulkkinen

jukka.pulkkinen@otava.fi

Mobiilimainonta