[TRENDIRAPORTTI]: Mitä on 2020-luvun vaikuttajamarkkinointi? ✨

Tervetuloa uudelle vuosikymmenelle – pari hassua kuukautta, ja 2020-luku on täällä! Mitä uusi vuosikymmen tarkoittaa vaikuttajamarkkinoinnin kannalta? Keräsimme Suomen nimekkäimpien vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisten näkemykset tulevaisuuden trendeistä yhdelle raportille.

Vaikuttajamarkkinoinnin voima on vertaiskokemuksessa: seuraaja luottaa vaikuttajan näkemyksiin ja mielipiteisiin, ja kokeilee sen ansiosta mielellään tuotteita tai palveluita joita vaikuttaja suosittelee. 

Tai näin olemme ainakin tähän asti ajatelleet asian olevan!

Onko vaikuttajamarkkinoinnilla tehoa myös pian alkavalla, uudella vuosikymmenellä? Entä mitä se tulee konkreettisesti tarkoittamaan – vaikuttajalle itselleen tai yrityksille, jotka hyödyntävät vaikuttajamarkkinointia osana oman brändinsä vahvistamista tai vaikkapa myynnillisten tavoitteiden toteutumista?

2020-luvun vaikuttajamarkkinoinnin 10 tärkeintä trendiä yhdessä raportissa

Haastattelimme vaikuttajamarkkinoinnin trendiraporttia varten joukon Suomen nimekkäimpiä vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisia, ja tulokset ovat nyt täällä! Mukaan visioimaan saimme yli 30 osaajaa “vaikuttajamarkkinoinnin pöydän molemmilta puolilta” – niin vaikuttajilta itseltään kuin heidän kanssaan yhteistyötä tekeviltä yrityksiltäkin.

Näkemyksensä tulevan vuosikymmenen vaikuttajamarkkinoinnista antoivat mm. seuraavat alan asiantuntijat:

Haastattelujen myötä esiin nousivat seuraavat kymmenen merkittävintä vaikuttajamarkkinoinnin trendiä, joita avaamme tarkemmin trendiraportissa:

  1. Vaikuttajamarkkinointi tulee osaksi markkinoinnin strategista suunnittelua
  2. Pitkäaikaisia kumppanuuksia useammassa kanavassa
  3. Tulevalla vuosikymmenellä vaikuttajamarkkinoinnilla ei ole yläikärajaa
  4. Näissä kanavissa tehdään 2020-luvun vaikuttajamarkkinointia
  5. Vaikuttajan brändi kohtaa yrityksen brändin
  6. Selkeämmät pelisäännöt onnistuneen vaikuttajamarkkinoinnin tekemisen tueksi
  7. Yksittäisistä kampanjoista kohti isoja ilmiöitä – vaikuttajamarkkinointi online & offline
  8. Merkityksellisyys nostaa päätään vaikuttajamarkkinoinnissa
  9. Vaikuttajayhteistyön päätäntävalta siirtyy yrityksiltä vaikuttajille
  10. Vaikuttajamarkkinoinnin mittaaminen muuttaa lähemmäksi liiketoimintatavoitteita

Mitä nämä trendit merkitsevät vaikuttajamarkkinointia harkitseville yrityksille, entä vaikuttajille itselleen? Jätä yhteystietosi ja klikkaa alla olevaa linkkiä, niin pääset selailemaan uunituoretta vaikuttajamarkkinoinnin trendiraporttia!

Lataa vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportti

 

Picture of Heini Korpela

Heini Korpela

Kirjoittaja vastaa vaikuttajayhteistöistä Otavamedian Natiiviratkaisut-tiimissä ja vapaa-ajallaan kirjoittaa omaa lifestyleblogia

heini.korpela@otava.fi

Author Content

Trendit Vaikuttajamarkkinointi