Seura.fin kävijämäärä on kasvanut vuodessa 43 prosenttia

Seura.fi tarjoaa mainostajille suuret kävijämäärät ja laadukkaan mediaympäristön. Suurin kävijäryhmä on 25-44-vuotiaat. Seura.fi kerää kehuja vaikuttajilta sosiaalisessa mediassa, ja juttuja siteerataan ulkomaita myöten.

 Seura.fi on laadukas puheenaihemedia, joka kertoo kiinnostavimmat asiat kansanläheisesti ja tarjoilee samassa kattauksessa myös viihdettä ja nostalgiaa. Seuran toimituksen raikas tekemisen meininki näkyy kasvavissa verkkokävijämäärissä.

Myös muut mediat ovat huomanneet Seuran kiinnostavat puheenaiheet. Seuraa siteerattiin kesä-elokuun  aikana yli 30 kertaa muissa kotimaisissa medioissa.

Maine on kiirinyt ulkomaille asti. Poikkeuksellisesti englanninkielisenä Seuran sivuilla tarjoiltu uutinen Trumpin ja Putinin vierailun yhteydessä johti siteerauksiin mm. The New York Timesissa, The Atlanticissa ja Politico-lehdessä.

Kävijämäärät kasvaneet vuodessa 43 prosenttia

Seura.fi:n kävijämäärät nousivat uudelle tasolle heinäkuussa ja ovat siellä pysyneet myös elokuussa, lähellä 400 000 eri kävijää kuukaudessa. Kävijäprofiili on myös nuorentunut - suurin kävijärymä on 25-44-vuotiaat. (lähde: FIAM) Seuran verkkosisällöt ovat saaneet paljon kiitosta sosiaalisessa mediassa, erityisesti vaikuttajamediana tunnetussa Twitterissä. Tutkivat jutut esimerkiksi ilmaisen työn määrästä, aktiivimallista, seksuaalirikostuomioiden pituudesta ja ilmastonmuutoksesta ovat olleet sivuston luetuimpien joukossa viime kuukausina. Myös Seuran kolumnistit kuten Jenni Haukio, Jari Tervo ja Esko Valtaoja herättävät keskustelua ja tuovat liikennettä sisällöillään ja omalla brändillään Seuran sivuille. 

Noin kaksi kolmasosaa kävijöistä tulee sivustolle mobiililaitteella. Helppolukuisuudesta pidetään kiinni myös jatkossa, kun Seuran verkkosivustoa uudistetaan entistä käyttäjäystävällisemmäksi syksyn aikana. 

Seura-lehteä luetaan 74 minuuttia

Seura on pidetty ja luettu lehti, ja siinä olevaan mainontaan suhtaudutaan myönteisesti. Lehden lukijat ovat kiinnostuneita mm. kulttuurista, puutarhanhoidosta, hyvinvoinnista ja terveydestä. Lukijat ovat ostovoimaisia, ja he asuvat keskivertosuomalaista useammin omistusasunnossa ja hankkivat auton uutena.

Juhlavuotena panostetaan sisältöön erityisen paljon

Loppuvuodesta on tulossa erityisen mielenkiintoinen, kun Seura matkaa kohti ensi vuonna koittavaa 85-vuotisjuhlavuottaan. Seura julkaisi juuri ilmastonmuutokseen keskittyvän teemanumeron, jonka sisältöjä hyödynnetään tietenkin myös verkkosivuilla.

Jouluna on luvassa todellinen herkkupala 90-luvun nostalgian ystäville, kun Raija Orasen kirjoittama rakastettu sarja Puhtaat Valkeat Lakanat herää henkiin Seuran sivuilla jatkotarinan muodossa. Seura on mainostajille erinomainen paikka näkyä puheenaiheita herättävän laatusisällön yhteydessä.

Seura pitää jatkossakin kiinni ydinalueistaan eli tutkivasta journalismista, koskettavista tavallisten suomalaisten tarinoista, kiinnostavimmista viihdehenkilöistä ja lähivuosikymmenten nostalgiasta. Tarjoamme myös hyötytietoa terveydestä, arjen taloudesta sekä Teresa Välimäen herkulliset ruokareseptit.

 

Picture of Erkki Meriluoto

Erkki Meriluoto

erkki.meriluoto@otava.fi

Seuraa minua:

 

Kirjoittaja on Seura-lehtiperheen (Seura, Viva, Kotilääkäri, TV-Maailma ja SuperRistikot) vastaava päätoimittaja. Vapaa-aika kuluu pikkulapsiperheen arkipuuhissa, urheillessa ja lähivuosikymmenten nostalgiaa vaaliessa.

Brändit Verkkomainonta Aikakauslehtimainonta