Saammeko esitellä - Otavamedian vuoden 2018 parhaat blogit!

Vaikuttajamarkkinoinnin ennätysvuosi huipentui 16.11.2018 järjestettyyn Otavamedian blogipäivään, jossa palkittiin Annan ja Kaksplussan vuoden parhaat kaupalliset yhteistyöt sekä toimituksen kategorioissa vuoden paras blogi ja vuoden nousija.

Otavamedian blogiverkosto on vakiinnuttanut asemansa Suomen blogikentässä ja bloggaajien tuottamat sisällöt ovat luontainen osa medioidemme sisältöä. Meillä on noin 90 blogia valtakunnallisesti tunnetuista vaikuttajista, kohdennetun yleisön trendikkäisiin mikrovaikuttajiin.  Bloggaajien kanssa toteutetut kaupalliset yhteistyöt ovat yksi tämän hetken suosituimpia markkinoinnin trendejä. Otavamedian kanavissa on vuonna 2018 toteutettu toinen toistaan upeampia kaupallisia yhteistöitä bloggaajiemme kanssa.


Otavamedian parhaat kaupalliset yhteistyöt v. 2018
 

Anna: Xenia’s Day, Bio Luvil: 

Xenia’s Day oli luontainen yhteistyökumppani Bio Luvilille. Xenia oli kampanjan monikanavaisissa ratkaisuissa mukana brändilähettiläänä yhdistäen persoonallaan kampanjan elementit selkeäksi kokonaisuudeksi joka puhutteli kohderyhmää erittäin hyvin tuloksin. 

Otavamedia teki rohkeasti hieman uudenlaisia ehdotuksia kampanjaamme ja draivasi projektia ammattimaisella otteella eteenpäin.”

Tiina Hissa
Nordic Brand Manager
Unilever Finland Oy

Kaksplus: Yli pyykkivuorten, Sinituote 

Yhteistyössä kiteytyi hienosti Sinituotteen arvomaailma ja pyrkimys opettaa perheet nauttimaan yhteisestä ajasta arkistenkin asioiden lomassa. Niinkin tuiki tavallinen aihe kuin ikkunoiden pesu saatiin blogissa tuoduksi uuteen ja mielenkiintoiseen muotoon, joka puhutteli kohderyhmää.

”Blogissa lapset oli otettu hauskalla tavalla mukaan arjen askareisiin. Yhteistyöstä välittyi arvomaailmamme ja tavoitteemme kannustaa siivoukseen ilon ja yhdessä tekemisen kautta”

Marika Saarinummi
Markkinointikoordinaattori
Sinituote Oy

 

Annan palkitut blogit

Annan toimituksella ei ollut helppo tehtävä valita hyvien blogien joukosta parhaita. Lopulta valinnat kohdistuivat seuraaviin:

Sara-Parikka-01Sara Parikka

 

Kaksplussan palkitut blogit

Myös Kaksplussan toimitus valitsi parhaat blogit lukuisten perheblogien joukosta:

Kaksplussan Mikrovaikuttajat palkittiin omassa sarjassaan

Mikrovaikuttajan kanssa toteutettu yhteistyö tavoitti erinomaisesti tuotteen rajatun kohderyhmän. Yhteistyön visuaalinen ilme ja kohderyhmälle räätälöity sisältö vastasivat erinomaisesti briffiin ja tarpeeseen tavoittaa pieni, mutta ajankohtainen yleisö. 

Otavamedia onnittelee lämpimästi voittajia!

Vuosi 2018 on ollut monellakin mittarilla vaikuttajamarkkinoinnin ennätysvuosi ja tuleva vuosi tuskin jää yhtään menneen varjoon. Otavamedian blogeista mainostaja löytää tarkkaan kohdennetun ja ostohalukkaan yleisön, joka luottaa bloggaajan mielipiteeseen. Näin ollen blogiyhteistyö on erinomainen keino vaikuttaa kuluttajien ostopäätöksiin.  Tutustu Otavamedian blogeihin.

 

Picture of Vilma Petrelius

Vilma Petrelius

Kirjoittaja on Otavamedian natiivimainonnan kaupallinen tuottaja. Laadukas, tarinallinen sisältö ja vaikuttajamarkkinointi ovat hänelle intohimo. Vapaa-ajalla hän ratsastaa, ulkoilee koiriensa kanssa tai vain käpertyy sohvan nurkkaan rapsuttamaan lemmikkikania.

vilma.petrelius@otava.fi

Seuraa minua:

 

 

Brändit Blogiyhteistyö Vaikuttajamarkkinointi