Käytä oman median voimaa ja markkinoi kuin jedi

”Use the Force Luke, use the Force”, neuvoi jedimestari Obi-Wan Kenobi nuorta Luke Skywalkeria Tähtien Sota -elokuvassa. Markkinoinnin jediritareiden kannattaa valjastaa oman median voima käyttöönsä: tutkimusten mukaan omassa mediassa ja sisältömarkkinoinnissa todellakin on voimaa ja tulokset voivat olla perinteistä markkinointia parempia. 

Kun oma sisäinen voima löytyi,tuli  Lukesta kaikkien aikojen voimakkain jediritari.

Markkinoinnin parissa mittelöivien oman elämänsä jediritareiden kannattaa valjastaa oman median voima käyttöönsä: Tutkimusten mukaan omassa mediassa todellakin on voimaa ja sisältömarkkinoinnin tulokset voivat olla perinteistä markkinointia parempia

Kerrataanpa: Omassa mediassa, (tai sisältömarkkinoinnissa; rakkaalla lapsella on monta nimeä), keskeistä on yleisö ja sen kiinnostuksen kohteet. Yleisö ei kiinnostu – klikkaa, lue, katso ja kuuntele – jos heille yrittää kertoa, kuinka mahtava meidän brändi tai tuote on ja miten mahtava yritys tässä ollaan.

Siksi täytyy miettiä, mikä tavoiteltua yleisöä puhuttelee ja mikä heille on tärkeää?

Parhaimmillaan oman median kautta saa tietoa, jota ei saa mistään muualta, ja se saa yleisön palaamaan sisältöjen pariin yhä uudestaan.

Oma media voi viihdyttää, antaa tietoa, myydä, auttaa, melkein mitä vaan, kunhan se on asiakaslähtöistä.

Omalla medialla yritys voi nousta asiansa osaavan asiantuntijan ja mielipidevaikuttajan asemaan. Sen avulla voidaan rakentaa ja vahvistaa tavoiteltua asiakaskokemusta kaikissa kohtaamispisteissä: verkkopalvelussa, asiakaslehdessä, uutiskirjeessä, henkilökohtaisissa tapaamisissa, sosiaalisessa mediassa, asiakaspalvelussa sekä yrityksen toimitiloissa.

💡 LUE MYÖS: Neljä vinkkiä, joilla pääset alkuun oman median rakentamisessa

Onnistuneiden kohtaamisten ansioista luottamus kasvaa ja asiakassuhde vahvistuu, tilataan uutiskirje tai asiakaslehti, katsellaan livelähetystä, liitytään kanta-asiakkaaksi ja ryhdytään brändilähettilääksi.

Toimiva oma media tukee liike­toiminnan tavoitteita ja toteuttaa yrityksen strategiaa, oli tavoitteena sitten ajatusjohtajuus, konversioita verkkokauppaan tai liidejä myynnille.

Olkoon oman median voima kanssasi!


Alla olevalla painikkeella voit ladata käyttöösi maksuttoman oman median ja sisältömarkkinoinnin oppaan. Oppaasta löytyy paljon konkreettisia vinkkejä oman median tekemiseen ja mittaamiseen.

Lataa oman median opas

Picture of Verna Julkunen

Kirjoittaja on Otavamedia OMAn asiakasvastaava tuottaja, joka rakastaa mustia mekkoja, suomen kieltä ja Tudorien ajan Englannin historiaa.

Sisältömarkkinointi Oma media