Haluatko tavoittaa ruoasta ja kotoilusta kiinnostuneet?

Löydät heidät Kotiliesi.fi:stä, jonka kesäkuinen uudistus on otettu hienosti vastaan: sivuston kävijämäärä on kasvanut jo 600 000:een eri kävijään kuukaudessa. Sekä sisällöltään että ulkoasultaan uudistunut sivusto tarjoaa mainostajille useita mahdollisuuksia kohdata ruoasta kiinnostuneet, ostovoimaiset kävijät.

Mitä tänään ruoaksi perheelle? Juhlat tulossa, mistä vinkkejä tarjottaviin ja järjestelyihin? Mikä on tämän hetken kuumin ruokatrendi, mistä uutuustuotteesta nyt kohistaan? Tällaisiin kysymyksiin Suomen vanhimman naistenlehtibrändi Kotilieden verkkokävijät etsivät vastauksia – ja löytävät ne kesäkuussa uudistetulta sivustoltamme.   

Ruoka on nuorten naisten intohimo

Yli 600 000 eri kävijää kuukausittain (lähde: fiam.fi) tavoittava Kotiliesi.fi tarjoaa monipuolisia sisältöjä ruoasta, sisustamisesta ja puutarhanhoidosta, käsitöistä ja hyvinvoinnista kiinnostuneille suomalaisille.   

Sivuston ydintä ovat laadukkaat, hakukone- ja someoptimoidut ruokaohjeet ja -artikkelit. Niiden lisäksi lukijoita vetävät myös trendikkääseen kotoiluilmiöön liittyvä sisältö, terveysjutut sekä Kotilieden koskettavat, ajankohtaiset ja keskustelua herättävät tarina- ja ilmiöartikkelit.   

Kaikkien suomalaisten tuntema Kotiliesi tavoittaa verkossa erityisesti nuoret, kaupunkilaiset naiset. Valtaosa sivuston käyttäjistä osuu ikähaarukkaan 25-45 vuotta.  

Käyttäjämäärä on ollut jo pidempään kasvussa, ja kesäkuinen sivustouudistu vain vauhditti kasvua.  

Monikanavainen brändimme tarjoaa lukuisia mahdollisuuksia kohdata ruoasta ja kotoilusta kiinnostuneet kävijät. Sivuston lisäksi tavoitamme uutiskirjeellä lähes 15 000 tilaajaa ja eri somekanavissa (Facebook, Instagram ja Pinterest) noin 30 000 seuraajaa.  

Mobiili on kunkku 

Uudistuksessa panostettiin erityisesti mobiilikäyttöön, sillä suurin osa kävijöistä tulee sivustolle mobiililaitteella.  Esimerkiksi reseptit suunniteltiin niin, että niitä on helppo käyttää mobiililaitteella sekä kauppareissulla että ruokaa valmistaessa.   

Uudella sivustolla myös Kotilieden näyttävät lifestylekuvat pääsevät entistä paremmin esille.  

Tunnetko jo Kotiliesi.fi:n blogit? 

Otavamedian naiskohderyhmän suurimman blogin, ilmiöksi nousseen leivontablogi Suklaapossunlöydät Kotilieden sivuilta. Suklaapossun leivontaohjeista hurmaantuu joka viikko jopa 60 000 kävijää.   

Suuri ja uskollinen lukijakunta on myös muilla blogeillamme: ruokatoimittaja Tiina Rantasen Himahellalla ja etenkin nuorten naisten fanittamalla lifestyleblogi Frutti di Mutsilla. Puutarhaintoilijat seuraavat tietenkin televisiosta tutun puutarhatoimittaja Paula Ritanen-Närhen elämää blogissa Paratiisi takapihalla.  

Kotilieden ruokablogiverkosto kasvaa tasaisesti. Tällä hetkellä verkostoon kuuluu lähes 30 erilaista ruokablogia, jotka tavoittavat viikossa useita kymmeniä tuhansia kävijöitä. Blogien aihepiirit kattavat koko ruokakentän erikoisruokavalioista lapsiperheen ruokailuun.  

Artikkeli jatkuu kuvan jälkeenNew call-to-action

Maalla-brändi löytyy nyt verkosta

Myös sisarbrändin Maalla – joka on ensimmäinen ja ainoa kotimainen countryliving-brändi – sisällöt löytyvät nyt Kotiliesi.fistä. Maalla-brändin kohderyhmä on erityisen kiinnostunut rakentamisesta, remontoinnista ja sisustamisesta, ja tarjoaa mainostajalle monia kiinnostavia mahdollisuuksia.  

Uudistuksessa panostettiin myös uusiin mainosratkaisuihin ja erityisesti natiivimainonnan tarpeisiin.  

Kotiliesi.fi on mukana sekä kävijöidensä arjessa että juhlassa, tarjoamassa niin arkea helpottavia vinkkejä, luotettavaa hyötytietoa kuin viihdyttäviä elämyksiäkin. Ruokasisältömme elävät vahvasti mukana eri sesongeissa ja juhlapyhissä. Esimerkiksi joulu aiheuttaa perinteisesti sivustollemme kävijäryntäyksen. 

Sivuston  uudistus kesäkuussa paitsi monipuolisti sisältöjämme myös kasvatti kävijämääräämme yli 50 prosenttia verrattuna edellisvuoteen. 

Jos haluat tietää lisää Kotiliesi.fi:n kävijöistä ja Kotilieden lukijoista, klikkaa tänne.

Picture of Annina Pennonen

Annina Pennonen

Kirjoittaja on Otavamedian Kodin lehtien (Kotiliesi, Maalla, Deko ja Kotiliesi Käsityö) verkkosisällöistä vastaava toimituspäällikkö. Vapaa-ajalla hän harrastaa lapsensa harrastuksia, maalaiselämää hevosen ja koiran kanssa sekä yleisurheilee.

annina.pennonen@otava.fi

 

 

Verkkomainonta Kohdentaminen Brändit