Ensikertalaisen muistilista vaikuttajamarkkinointiin

Vaikuttajamarkkinoinnin tekeminen ei ole rakettitiedettä, mutta muutamia perusasioita on hyvä muistaa. Julkaisimme vaikuttajamarkkinoinnin tekemisen tueksi tuoreen muistilistan, jonka avulla pääset vauhtiin.

Vaikuttajamarkkinointi tuo raikasta uutta näkökulmaa yrityksen viestintään, ja on nykyään varsin suosittu ja tehokas markkinoinnin keino. Eikä mikään ihme – onhan vaikuttajamarkkinoinnin avulla mahdollista tavoittaa verkossa juuri haluamansa kohderyhmä sellaisen median parista, jota he jo valmiiksi kuluttavat mieluusti.

Vaikuttajamarkkinoinnin tehokkuuden salaisuus piilee siinä, että vaikuttajan kokemusta pidetään hänen yleisönsä parissa uskottavana ja kiinnostavana. Vaikuttajia voivat olla esimerkiksi bloggaajat, sosiaalisten medioiden vaikuttajat jotka edustavat omaa henkilöbrändiään valituissa kanavissa, urheilijat tai vaikkapa poliittisen elämän ja b-to-b sektorin vaikuttajat.

Niksit vaikuttajamarkkinoinnissa onnistumiseen – aina suunnittelusta mittaamiseen saakka

Vaikuttajamarkkinoinnin tekeminen ei ole rakettitiedettä, mutta muutamat perusasiat on hyvä muistaa jos on aikeissa tehdä kaupallista yhteistyötä vaikuttajan kanssa. Jotta pääsisit sujuvasti alkuun, kirjoitimme tueksesi tiiviin Ensikertalaisen muistilistan vaikuttajamarkkinointiin.

vaikuttajamarkkinointi2

Tuore muistilistamme on niellyt sisälleen näppärän infopaketin vaikuttajamarkkinointiin liittyen – aina suunnitteluvaiheesta mittaamiseen saakka. Löydät muistilistasta vastaukset mm. seuraaviin pohdintoihin:

  • Termit tutuksi – mistä vaikuttajamarkkinoinnissa on kyse ja ketä vaikuttajat ovat?
  • Mitä minun tulisi ottaa huomioon vaikuttajamarkkinoinnin kampanjan suunnitteluvaiheessa?
  • Miten löydän sopivan vaikuttajan kaupalliseen yhteistyöhön?
  • Miten vaikuttajayhteistyö aloitetaan?
  • Kuinka hoidan vaikuttajamarkkinoinnin kampanjan käytännön toteutuksen?
  • Minkälainen sopimus minun tulisi tehdä vaikuttajan kanssa?
  • Kuinka vaikuttajamarkkinointia mitataan?
  • Kuinka huolehdin, että vaikuttajamarkkinoinnin kampanjani noudattaa oikeita lakipykäliä?

Toivottavasti muistilistasta on sinulle paljon iloa ja hyötyä!

Lataa tästä ensikertalaisen muistilista vaikuttajamarkkinointiin!

P.S. Jäikö muistilistasta mielestäsi vielä puuttumaan jotakin olennaista, johon olisit kaivannut vastausta? Pingaa meitä vaikkapa Twitterissä @Otavamedia, LinkedInissä tai Facebookissa, kerromme mielellämme lisää aiheesta!
Picture of Vilma Petrelius

Vilma Petrelius

Kirjoittaja on Otavamedian natiivimainonnan kaupallinen tuottaja. Laadukas, tarinallinen sisältö ja vaikuttajamarkkinointi ovat hänelle intohimo. Vapaa-ajalla hän ratsastaa, ulkoilee koiriensa kanssa tai vain käpertyy sohvan nurkkaan rapsuttamaan lemmikkikania.

vilma.petrelius@otava.fi

Seuraa minua:
Author Content

Mainonta Verkkomainonta Vaikuttajamarkkinointi